Mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Smartrac „Line“ – nowa generacja wozów paszowych

Czynnik czasu staje się coraz ważniejszy w nowoczesnym rolnictwie, poza tym każdy hodowca chciałby żywić efektywnie, przy minimalnych stratach paszy. Dlatego Trioliet opracowała nową generację samojezdnych wozów paszowych mieszających Smartrac „Line“, który łączy prędkość i komfort pracy maszyny samojezdnej z efektywnością systemu wycinania i załadunku.

Wydajność Smartraca ułatwia kilkakrotne żywienie w ciągu dnia, co wpływa na pobieranie i przyswajanie paszy (mniej strat wskutek wysychania ważnych substancji pokarmowych).

Smartrac umożliwia również szybkie sporządzanie wielu mieszanek dla różnych grup produkcyjnych.

Ze względu na różne wymagania, jak urządzenie podwórza, wymiary obory, wysokość silosu itd., Trioliet oferuje różne wersje Smartraców. Istnieje Smartrac G, T i S. Idealna konfiguracja Smartraca nadaje się dla różnych wariantów wozów samojezdnych. Smartrac jest maszyną uniwersalną, który – jako jedyna maszyna samojezdna na rynku – wyposażony jest w urządzenie do dopychania paszy. Silnik, przekładnia i napęd ślimaka Smartraca są idealnie dostosowane w celu zapewnienia optymalnych rezultatów pracy.

Smartrac G

wóz paszowy 1

  • Bardzo mała wymagana wysokość przejazdu 2,70 m.
  • Wysokość pobierania paszy do 4,5 m.
  • Duża wydajność załadunku dzięki teleskopowemu układowi załadunkowemu
  • System wycinania i załadunku: oszczędny i bardzo wydajny
  • Bardzo małe zużycie paliwa przez układ wycinania i załadunku i przez mechaniczny napęd ślimaków i jazdy
  • Mniejsze straty paszy przez zachowanie struktury paszy objętościowej i pozostawianie gładkiej ściany kiszonki w silosie
  • Prosta i niezawodna konstrukcja
  • Dobra widoczność przy załadunku dzięki obracanemu fotelowi kierowcy
  • Przestronna kabina
  • Do transportu paszy do zbiornika mieszania nie jest konieczny przenośnik
  • Łatwy załadunek śruty i paszy mineralnej
  • Zwarty i zwrotny
  • Maszyna samojezdna o korzystnej cenie.

Smartrac T

wóz paszowy 2

  • Szeroki zespół wycinania i załadunku, idealny dla silosów przejazdowych
  • Duża wydajność pobierania paszy dzięki szerokiej ramie wycinającej (2,24 m)
  • Zwrotna maszyna, łatwa jazda wstecz
  • Wysokość pobierania paszy od 3,15 m do 3,60 m.

Smartrac S

  • Krótka i zwrotna maszyna
  • Łatwiejsza do manewrowania niż ciągnik z mieszającym wozem paszowym – oszczędza czas i zapewnia większy komfort
  • Łatwa jazda wstecz, idealna w przypadku stołów paszowych, w połączeniu z umieszczonym z tyłu zespołem zadawania paszy.

Smartrac G

wóz paszowy 3

Załadunek

Teleskopowy układ wycinania i załadunku składa się z ramy wycinającej, która wycięty materiał transportuje natychmiast do zbiornika mieszania. Po pobraniu paszy pozostaje gładka powierzchnia pryzmy paszy. W ten sposób można szybko załadowywać wszystkie możliwe gatunki paszy, również duże bele okrągłe albo prostopadłościenne. Widoczność podczas załadunku pozostaje zawsze optymalna dzięki możliwości obracania fotela kierowcy o 180⁰.

Mieszanie

Zespół mieszania i zadawania paszy składa się ze znanego, pionowego systemu jednoślimakowego, opracowanego przez firmę Trioliet. Ślimak jest napędzany mechanicznie, z możliwością zastosowania dwóch prędkości.

Bardzo duża wydajność zadawania paszy poprzecznym przenośnikiem taśmowym

Pasza jest zadawana na prawą albo na lewą stronę poprzecznym przenośnikiem taśmowym, umieszczonym przed zbiornikiem wozu mieszającego.

Zalety tego są oczywiste:

  • Optymalna widoczność na zadawaną paszę
  • Całkowite opróżnienie zbiornika
  • Lepsza możliwość regulacji strumienia paszy
  • Szybkie i ciągłe opróżnianie

Mechaniczny napęd jazdy

Mechaniczny napęd jazdy posiada 24 biegi do przodu i 12 biegów wstecz oraz 2 stopnie przełączania pod obciążeniem. Maksymalna prędkość wynosi 25 km/godz. Oś przednia i tylna są kierowane hydraulicznie i mają hydrauliczne hamulce.

Dane techniczne Smartrac G

Pojemność (m3) 10 12
Zadawanie paszy Poprzeczny przenośnik taśmowy z przodu
Długość (m) 7,60 7,60
Szerokość (m) 2,55 2,55
Wysokość (m) 2,70 3,00
Szerokość mierzona na powierzchniach zewnętrznych kół (m) (z przodu) 2,42 2,42
Szerokość mierzona na powierzchniach zewnętrznych kół (m) (z tyłu) 2,45 2,42
Rozstaw osi (m) 4,11 4,11
Wysokość pobierania paszy maks. (m) 4,50 4,40
Szerokość pobierania paszy (m) 1,45 1,45
Głębokość pobierania paszy maks. (m) 0,55 0,55
Wysokość zadawania paszy (m) 0,59 0,59
Moc silnika kW (KM) 56 (76) 56 (76)
Ogumienie z przodu 385/65 R 22,5 (2x) 385/65 R 22,5 (2x)
Ogumienie z tyłu 95/60 R 22,5 (2x) 95/60 R 22,5 (2x)
Maks.liczba noży, które mogą być zamontowane na ślimaku 7 10
Pojemność zbiornika paliwa l 140 140
Prędkość maks.(km/godz.) 25 25

Rysunki, dane techniczne i symbole mogą ulec zmianie na skutek rozwoju technicznego i dlatego nie są wiążące.

Wyposażenie dodatkowe:

  • Elektroniczne urządzenie wagowe
  • System kamer
  • Urządzenie do dopychania paszy z przodu, z lewej albo z prawej strony
  • Elektryczna regulacja prędkości przenośnika taśmowego z obu stron
  • Przesuw boczny przenośnika taśmowego
  • Zespół zadawania paszy z łańcuchem C i możliwością przesuwu w bok i w pionie
  • Instalacja klimatyzacyjna z chłodzonym schowkiem
  • Dopuszczenie TÜV do 25 km/godz.