Smartrac TS – Samojezdny mieszający wóz paszowy

Po pomyślnym wprowadzeniu na rynek maszyn Smartrac G i Smartrac T, Trioliet prezentuje teraz maszynę Smartrac TS. Ten wariant Smartrac T jest wyposażony w zespół wycinania i załadunku ze stałymi nożami. Pojemność wynosi 10 albo 12 m3.

Idealna konfiguracja Smartraca nadaje się do różnych wariantów maszyny samojezdnej. Smartrac jest maszyna wielofunkcyjną i jako jedyna maszyna samojezdna na rynku może być wyposażona w urządzenie do podsuwania paszy. Silnik, przekładnia, napęd ślimaka i układ załadunkowy Smartraca są perfekcyjnie dostosowane, w celu uzyskania optymalnego rezultatu.

Załadunek

Zespół wycinania i załadunku o szerokości 2,2 m składa się z ramy wycinającej, która jednorazowo wycina do 2,6 m3 paszy i w ciągu kilku sekund załadowuje od góry do zbiornika mieszania.

W pryzmie paszy pozostaje dokładnie wycięta i nierozpulchniona powierzchnia wykroju. W ten sposób można bardzo szybko i dokładnie załadowywać wszystkie gatunki paszy, również z bel okrągłych albo prostopadłościennych. Zawsze jest zapewniona optymalna widoczność procesu załadunku, dzięki siedzeniu kierowcy obracanemu o 180°.

Mieszanie

Układ mieszania i dozowania jest zbudowany ze sprawdzonego, pionowego ślimaka firmy Trioliet. Ślimak jest napędzany mechanicznie dwoma prędkościami. Ze względu na unikatowy proces załadunku zbiornik mieszania jest optymalnie dostosowany do uzyskiwania mieszanek paszowych w 100% jednorodnych.

 

maszyna smatrac

 

Dozowanie

Pasza jest dozowana na lewą albo na prawą stronę poprzecznym przenośnikiem taśmowym, umieszczonym przed zbiornikiem mieszania. Zalety są oczywiste: optymalna widoczność procesu dozowania, całkowite opróżnienie, możliwość optymalnej regulacji przepływu paszy i szybkie oraz ciągłe opróżnianie.

Jazda

Zespół jezdny jest napędzany mechanicznie i jest wyposażony w dwa stopnie obciążenia. Maksymalna prędkość wynosi 25 km / h. Elektrohydrauliczny układ nawrotny jest szybko i komfortowo włączany dźwignią z lewej strony, pod kierownicą. Hydraulicznie kierowana oś przednia oraz tylna są hamowane hydraulicznie.

Zalety

Najważniejsze zalety oferowane przez tę maszynę, w porównaniu z obecnie dostępnymi na rynku samojezdnymi, mieszającymi wozami paszowymi:

  • Bardzo niskie zużycie paliwa dzięki zespołowi wycinania i załadunku oraz mechanicznemu napędowi ślimaka i układu jezdnego
  • Zachowanie struktury paszy
  • Niskie koszty konserwacji
  • Duża wydajność pobierania paszy dzięki szerokiej ramie wycinającej
  • Dokładna praca dzięki całkowicie zabudowanemu zespołowi załadunku (bez pozostawiania resztek paszy)
  • Przestronna kabina
  • Możliwość przejeżdżania bram o wysokości powyżej 2,70 m.