Trioliet Smartrac
Najważniejszymi zaletami tej maszyny w porównaniu z obecnie dostępnymi, samojezdnymi, mieszającymi wozami paszowymi są:
- wyraźnie mniejszy pobór mocy (zużycie paliwa) przy załadunku i cięciu
- utrzymanie struktury paszy podczas załadunku
- optymalna widoczność przy załadunku dzięki możliwości obrócenia siedzenia kierowcy o 180o (wraz z kierownicą i elementami obsługi itd.)
- bardzo duża wydajność zadawania paszy dzięki nowym, bocznym zasuwom dozującym ZK
- optymalna wydajność dzięki mechanicznemu napędowi
- bardzo niska wysokość 2,60 m
- zwartość konstrukcji i zwrotność
- korzystna cena samojezdnego pojazdu.
Załadunek
Teleskopowy zespół cięcia i załadunku składa się z ramy wycinającej, która transportuje odcięty materiał natychmiast do zbiornika wozu mieszającego. Po pobraniu paszy pozostaje gładka i czysta powierzchnia wykroju w pryzmie paszy. W ten sposób można załadowywać wszystkie gatunki pasz, również z dużych bel okrągłych albo prostopadłościennych. Widoczność procesu załadunku jest zawsze optymalna, ponieważ kabina kierowcy jest wyposażona w obrotowe siedzenie, wraz z kierownicą, elementami obsługi itd.
Mieszanie
Zespół mieszania i zadawania paszy składa się ze znanego pionowego, jednoślimakowego systemu firmy Trioliet. Mieszadło ślimakowe jest napędzane mechanicznie, napęd jest odłączany za pomocą sprzęgła tarczowego.
Bardzo duża wydajność zadawania paszy dzięki nowym zasuwom bocznym ZK.
Dwie boczne, hydraulicznie sterowane zasuwy dozujące zapewniają zadawanie paszy na lewą albo na prawą stronę. Smartrack ma bardzo dużą wydajność dozowania dzięki dwóm, zwiększonym otworom zamykanym zasuwami ZK, z nowymi elementami zabezpieczającymi.
Zalety są oczywiste:
- lepsze opróżnianie (zwłaszcza w przypadku suchej paszy)
- łatwiej regulowany przepływ paszy
- szybkie i ciągłe opróżnianie
W oborach o układzie U można dojechać do każdego stanowiska paszowego. Położenie zasuwy dozującej może być regulowane z ciągnika, dla osiągnięcia żądanej dawki. Zsuwnia zapewnia, że pasza jest zadawana w dostatecznej odległości od toru jazdy.
Mechaniczny napędu układu jezdnego
Układ jezdny jest napędzany mechanicznie przez przekładnię hydrokinetyczną, z 4 biegami do przodu i 4 biegami wstecznymi.
Maksymalna prędkość wynosi 25 km/h. Hydraulicznie kierowana oś przednia posiada hamulce hydrauliczne. Dostępna jest również opcja z hydraulicznymi hamulcami tylnej osi.
Mechaniczny napęd ślimaka
Ślimak jest napędzany mechanicznie przez sprzęgło tarczowe