Czynnik czasu staje się coraz ważniejszy w nowoczesnym rolnictwie, poza tym każdy hodowca chciałby żywić efektywnie, przy minimalnych stratach paszy. Dlatego Trioliet opracowała nową generację samojezdnych wozów paszowych mieszających Smartrac „Line“, który łączy prędkość i komfort pracy maszyny samojezdnej z efektywnością systemu wycinania i załadunku.
Wydajność Smartraca ułatwia kilkakrotne żywienie w ciągu dnia, co wpływa na pobieranie i przyswajanie paszy (mniej strat wskutek wysychania ważnych substancji pokarmowych).
Smartrac umożliwia również szybkie sporządzanie wielu mieszanek dla różnych grup produkcyjnych.
Ze względu na różne wymagania, jak urządzenie podwórza, wymiary obory, wysokość silosu itd., Trioliet oferuje różne wersje Smartraców. Istnieje Smartrac G, T i S. Idealna konfiguracja Smartraca nadaje się dla różnych wariantów wozów samojezdnych. Smartrac jest maszyną uniwersalną, który – jako jedyna maszyna samojezdna na rynku – wyposażony jest w urządzenie do dopychania paszy. Silnik, przekładnia i napęd ślimaka Smartraca są idealnie dostosowane w celu zapewnienia optymalnych rezultatów pracy.
Załadunek
Teleskopowy układ wycinania i załadunku składa się z ramy wycinającej, która wycięty materiał transportuje natychmiast do zbiornika mieszania. Po pobraniu paszy pozostaje gładka powierzchnia pryzmy paszy. W ten sposób można szybko załadowywać wszystkie możliwe gatunki paszy, również duże bele okrągłe albo prostopadłościenne. Widoczność podczas załadunku pozostaje zawsze optymalna dzięki możliwości obracania fotela kierowcy o 180⁰.
Mieszanie
Zespół mieszania i zadawania paszy składa się ze znanego, pionowego systemu jednoślimakowego, opracowanego przez firmę Trioliet. Ślimak jest napędzany mechanicznie, z możliwością zastosowania dwóch prędkości.
Bardzo duża wydajność zadawania paszy poprzecznym przenośnikiem taśmowym
Pasza jest zadawana na prawą albo na lewą stronę poprzecznym przenośnikiem taśmowym, umieszczonym przed zbiornikiem wozu mieszającego.
Zalety tego są oczywiste:
Mechaniczny napęd jazdy
Mechaniczny napęd jazdy posiada 24 biegi do przodu i 12 biegów wstecz oraz 2 stopnie przełączania pod obciążeniem. Maksymalna prędkość wynosi 25 km/godz. Oś przednia i tylna są kierowane hydraulicznie i mają hydrauliczne hamulce.
Dane techniczne Smartrac G
Pojemność (m3) | 10 | 12 |
Zadawanie paszy | Poprzeczny przenośnik taśmowy z przodu | |
Długość (m) | 7,60 | 7,60 |
Szerokość (m) | 2,55 | 2,55 |
Wysokość (m) | 2,70 | 3,00 |
Szerokość mierzona na powierzchniach zewnętrznych kół (m) (z przodu) | 2,42 | 2,42 |
Szerokość mierzona na powierzchniach zewnętrznych kół (m) (z tyłu) | 2,45 | 2,42 |
Rozstaw osi (m) | 4,11 | 4,11 |
Wysokość pobierania paszy maks. (m) | 4,50 | 4,40 |
Szerokość pobierania paszy (m) | 1,45 | 1,45 |
Głębokość pobierania paszy maks. (m) | 0,55 | 0,55 |
Wysokość zadawania paszy (m) | 0,59 | 0,59 |
Moc silnika kW (KM) | 56 (76) | 56 (76) |
Ogumienie z przodu | 385/65 R 22,5 (2x) | 385/65 R 22,5 (2x) |
Ogumienie z tyłu | 95/60 R 22,5 (2x) | 95/60 R 22,5 (2x) |
Maks.liczba noży, które mogą być zamontowane na ślimaku | 7 | 10 |
Pojemność zbiornika paliwa l | 140 | 140 |
Prędkość maks.(km/godz.) | 25 | 25 |
Rysunki, dane techniczne i symbole mogą ulec zmianie na skutek rozwoju technicznego i dlatego nie są wiążące.
Wyposażenie dodatkowe: